فوم, فوم سقفی

فوم سقف استاندارد | خرید + قیمت

فوم سقف

تاریخچه فوم سقف

پلی استایرن به عنوان یکی از کاربردی ترین اختراعات امروزه در بسیاری از صنایع مطرح است. کابرد این ماده فقط در فوم های سقفی دو دیواری نیست بلکه حوزه کاربردهای آن رو به رو در حال توسعه است. بهتر است بدانید که در سال 1839 یک دانشمند آلمانی به نام Eduard Simon این ماده را کشف کرد. Eduard Simon طبق تحقیقاتی که انجام داده بود درست در زمانی توانسته بود که پلی استایرن را به دست آورد که مواد رزین طبیعی را مورد بررسی قرار داده بود.

در ابتدا ادوارد سیمون در ابتدای مسیر نمی دانست که چه ماده ای را کشف کرده و چه تاثیری در صنایع آینده می تواند داشته باشد. سیمون برای اینکه بتواند به صورت کلی نسبت شنتخت بیشتری نسبت به پتانسیل های این محصول پیدا کند از یک متخصص مواد عالی شیمی به نام Hermann Staudinger مشورت گرفت. همفکری این دو دانشمند منجر به این موضوع شد که زنجیره بلند استایرن به عنوان یک ماده پلیمری پلاستیکی به وجود آید. و مشکلات زیادی را در صنایع مختلف رفع کند. کشف این دو دانشمند با تجربه و خلاق را ما امروزه در فوم سقف سبک، فوم سبته بندی، فوم استودیوهای صدا برداری و … می بینیم.

پیشنهاد مطالعه : نصب فوم سقفی در ساختمان چگونه می باشد؟

بهتر است بدانید که در سال 1922 Hermann Staudinger توانست تئوری پلیمرها را منتشر کند که یا موضوع باعث شده پلیمرهای انبساطی در دنیای علم بسیار شناخته شود.

یکی دیگر از مواردی که این دو دانشمند در این مقاله توانستند به خوبی مطرح کنند لاستیک های طبیعی که دارای زنجیره های مونومر با خاصیت الاستیسیته بودند، اشت. این دو دانشیمند پس از منتشر کردن مقاله اولیه دست به انتشار مقالاتی دیگر زدند که به مواد اولیه، فرآیندهای تولید و فرآیندهای حرارتی ترکیب استایرن می پرداخت.

یکی از دغدغه های اساسی این داشنمندان در این نکته بود که بتوانند خواص مشابهی میان پلیمر استایرن و لاستیک طبیعی پیدا کنند. بهتر است بدانید که در سال 1953 Hermann توانست جایزه نوبل شیمی را در تحقیقات خود دریافت کند که در بین جایره های علمی دنیا از اعتبار بسیار زیادی برخوردار است. کشف فوم سقف و یا به عبارتی ماده پلی استایرن برای این دو داشنمند بسیار پر افتخار بوده است.

فوم سقف چیست؟

فوم سقف یکی از کاربردی ترین مصالح برای ساختمان می باشد. تیرچه فوم سقف توانایی تحمل کردن وزن زیادی را دارد. و همچنین خود این محصول نیز بسیار سبک می باشد. قیمت یونولیت سقفی وابسته به عوامل بسیاری است. بهتر است بدانید تراکم یونولیت از موارد موثر در میزان کیفیت این محصول به شمار می آید.

 ویژگی های فوم سقف استاندارد

تیرچه فوم سقف به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد در بین انبوه سازان و مهندسین ساختمان بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. قیمت یونولیت سقفی بسیار مناسب است و این ویژگی در کنار سبک بودن و مقاومت بالا باعث شده است که مهندسان و انبوه سازان انواع یونولیت سقفی را به عنوان اولین انتخاب خود در جهت تکمیل پروژه مد نظر قرار دهند.

بلوک های سیمانی که در ساختمان سازی کاربرد دارند به طور معمول دارای وزنی معادل ۱۵ کیلوگرم هستند. اما وزن آکاسیو به شدت کمتر است. که این امر باعث می شود ایمنی ساختمان تا میزان قابل توجهی افزایش یابد. فوم سقف سبک در واقع می تواند در بلند مدت طول عمر مفید ساختمان را نیز افزایش دهد.

پیشنهاد مطالعه : تعداد فوم مورد نیاز برای سقف

مهندسین عزیز به خوبی می دانند که یکی از عوامل استاندارد بودن ساختمان کم بودن وزن آن است. زیرا در زمان بروز حادثه ساکنان آن بنا به راحتی می توانند با خروج سریع از ساختمان جان خود را نجات دهند.

میزان تراکم یونولیت یکی از مهمترین عوامل مقاومت فوم های سقفی در برابر حرارت است. تیرچه فوم سقف ها به طور معمول تمام قسمت های بدنه شان به پوششی نسوز آغشته است. این پوشش باعث می شود که بلوکه آکاسیوی که در سقف خانه شما به کار رفته است تا بیست دقیق در مقابل حرارت مقاومت داشته باشند.

کابرد یونولیت سقفی

امروزه در بسیاری از کشورهای پیشرفته میزان تراکم یونولیت به کار رفته در ساختمان های مسکونی و تجاری به عنوان یک امر مهم به شمار می آید. بیشتر مهندسین ساختمان و انبوه سازان باید نسبت به حد استاندارد این موضوع در پروژه هایی که می سازند آگاهی کامل داشته باشند.

این میزان از اهمیت دولت در کشورهای پیشرفته نسبت به تراکم یونولیت به کاربردن فوم سقف سبک در پروژه ها به دلیل افزایش ایمنی شهری است. یکی از مواردی که پیشنهاد می کنیم در پروژه های ساختمانی مورد توجه قرار دهید محاسبه فوم سقف به صورت دقیق است. تا در نهایت علاوه بر کاهش هزینه های شما ایمنی ساختمان تان نیز افزایش پیدا کند.

موارد مهم در مورد استفاده یونولیت

بهتر است بدانید در کشور ما نیز با توجه به قوانین و استانداردهای موجود در زمینه مصالح ساختمان فقط استفاده از انواع یونولیت سقفی کندسوز شده  بلوک پلی استایرن منبسط شده مجاز است و هرگونه استفاده از انواع یونولیت غیر قانونی می باشد.

متاسفانه بسیاری از مصرف کنندگان حقوق قانونی خود را در زمان خرید تیرچه فوم سقف نمی دانند که همین موضوع باعث می شود انتخابی اشتباه و غیر اصولی داشته باشند. بهتر است بدانید در زمان خرید انواع یونولیت سقفی شرکت تولید کننده موظف است که مدارک مربوط به استاندارد آکاسیو مورد نظر را به شما ارائه دهد. این موارد در قیمت یونولیت سقفی می تواند تاثیر گذار باشد.

جهت خرید انواع یونولیت ساختمانی کلیک کنید.

شماره تماس:

واتساپ: 

09129723556

اینستاگرام:

 ایمیل :

Mashinsazi.tayebipoor@gmail.com

تلگرام : 

tayebipoo

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *