فوم, فوم سقفی

فوم سقفی کندسوز | رعایت ایمنی مربوط به آتش سوزی فوم سقف

فوم سقفی کندسوز

فوم سقفی کندسوز

مواد اولیه (پودر پلی استایرن منبسط شده محصول کارخانجات پتروشیمی ) باید از نوع کندسوز باشد. مدارکی که شرکت تولید کننده باید در در زمینه تولید آکاسیف به شما ارائه دهد عبارتند از:

  • EN 13501- یا گروه های بهتر از آن) مطابق با استاندارد ۱ ) D گروه
  • DIN یا گروه های بهتر از آن) مطابق با استاندارد ۴۱۰۲ ) B گروه ۱
  • BS 3837- مطابق با استاندارد ۱ A تیپ
  • ASTM E مطابق با استاندارد ۸۴ A گروه

دقت داشته باشید مواد اولیه پودر پلی استایرن منبسط شده محصول کارخانجات پتروشیمی می باشد. و باید از نوع کندسوز باشند تا شرکت تولید کننده آکاسیو بتواند محصول را مطابق با استانداردهای لازم تولید کند.

پیشنهاد می کنیم برای اینکه بتوانید از برخورد حرارت با بلوکه های سقفی محافظت کنید حتما زیر سقف را با استفاده از یک پوشش مناسب ایمن کنید. این پوشش را با دقت بسیار به تیرچه ها و تیرها متصل کنید. زیرا این مسئله تاثیر زیادی در افزایش ایمنی ساختمان شما خواهد داشت.

قیمت فوم سقفی کندسوز

شما در حین این کار باید محاسبه فوم سقف را به طور دقیق انجام دهید تا در نهایت بتوانید پوششی مناسب را برای سقف تان تهیه کنید. دقت داشته باشید عواملی مثل گچ کاری و سیمان کاری بر روی بلوک نمی تواند به صورت مستقیم تاثیری در ایمن شدن پوشش شما داشته باشد. پیشنهاد می کنیم برای ایمن کردن پوشش مورد نظرتان حتما باید از اتصالات مکانیکی استفاده کنید.

همان طور که می دانید بین دیوارهای آپارتمان باید مقاومتی قابل توجه در برابر آتش وجود داشته باشد. این دیوارها از نظر اصولی باید از لایه بلوک های پلی استایرن عبور کرده باشند. و تا زیر سقف سازه ای (یعنی زیر تیرچه یا بتن) امتداد پیدا کنند. این امر باید طوری باشد که بلوک های پلی استایرن در این قسمت بین دو فضای مجاور یه هیچ عنوان پیوستگی نداشته باشند. تا از گسترش حریق احتمالی بین دو فضای جلوگیری شود.

فروش فوم سقفی کندسوز

اگر در حین ساخت ساختمان می خواهید بلوک های فوم سقف را برای کوتاه مدت انبار کنیدُ بهتر است از هرگونه تماس با آنها با مواد اشعال زا مثل رنگ ها،حلال ها و یا زباله ها مراقبت کنید زیرا این مسئله می تواند منجر به آتش سوزی شود.

پیشنهاد مطالعه : یونولیت سقفی کند سوز

به طور معمول در محل ساختمان سازی فرایندهای جوشکاری نیز انجام می شود. و شما باید از تماس پیدا کردن براده های داغ جوشکاری با فوم سقفی مراقبت کنید زیرا این مسئله بسیار خطرناک می باشد. این موضوع برای هر وسیله ای که حرارت دارد توصیه می شود. بهتر است تا جای امکان محل قرارگیری بلوک را دور از محیط کار ساختمان قرار دهید، تا نگرانی شما نسبت به آسیب هایی که این موضوع می تواند داشته باشد کاهش یابد.

اگر مجبور شدید که بلوک های آکاسیو را در کارگاه در محیط ساختمان نگه دارید حتما موارد زیر را رعایت کنید.
  •  بلوک ها آکاسیو را به هیچ عنوان بیش از 60 متر انبار نکنید.
  • در انبارهای بزرگ بهتر است بین هر 60 متر بلوک فاصله ای قرار دهید.
  • بین دو قسمت انبار شده بلوک حداقل 20 متر فاصله بگذارید.
  • کارگران از موارد اشتعال زا مثل سیگار در اطراف یونولیت استفاده نکنند.
  • بهتر است در محیط پروژه چند کپسول آتش نشانی وجود داشته باشد.

موارد مهم مکانیکی مربوط به استفاده از فوم سقف

شیوه استاندارد استفاده از یونولیت در ساختمان به این گونه است که در هر 30 سانتی متر حداقل باید 200 کیلو گرم فشار قرار گیرد. دقت داشته باشید که این میزان از وزن باید در عرض فوم سقف حداکثر ۷ سانتی متر در وسط بلوک باشد. اطلاع داشتن از این اندازه ها می تواند به شما در محاسبه فوم سقف برای پروژه تان کمک کند.

طبق نظر کارشناسان تفاوت های بسیاری در مواد اولیه و فرآیند تولید آکاسیف وجود دارد. و این مسئله ریشه در شیوه متفاوت عملکرد شرکت های تولید کننده دارد. همین موضوع باعث شده است که کارشناسان نتوانند مقاومت دقیقی را برای تیرچه فوم سقف مشخص کنند.

پیشنهاد مطالعه : یونولیت نسوز

اما در نهایت یک اصولی کلی در این مورد وجود دارد که شما عزیزان باید در هنگام خرید نسبت به آن توجه داشته باشید تا محصول مورد نظرتان دارای استحکام کافی باشد. عرض فوم سقف باید ۵۰ و ارتفاع آن ۲۵ سانتی متر باشند. این ابعاد در محاسبه فوم سقف برای استفاده در پروژه های ساختمانی مهم هستند. مقدار دانسیته ای آکاسیف باید حدود ۱۴ ، ۱۳ کیلوگرم بر متر مکعب باشند تا مقاومت مورد نظر شما را کسب کنند. این مقدار دانسیته باعث می شود فوم سقف سبک باشد.

فوم سقفی کندسوز

دقت داشته باشید که اگر شرایط در همه موارد مثل مواد اولیه، فرآیندهای تولید، ضخامت بلوک و هر مسئله دیگری یکسان باشد باز هم شما می توانید مواردی میزان مقاومت آن را متوجه شوید.

هرچه میزان که عرض فوم سقف بیشتر باشد و ارتفاع آن کمتر نشان از این موضوع است که این بلوک آکاسیف چگالی مناسب و مقاومت بالا یی دارد. این مسئله در قیمت یونولیت سقفی نسوز نیز تاثیر گذار است.

عوامل تاثیر گذار در قیمت فوم سقف

قیمت فوم سقف برای خیلی از انبوه سازان و مهندسان دارای اهمیت ویژه ای است. زیرا این محصول در پروژه های ساختمانی کاربردهای ویژه دارد. مهمترین عوامل تاثیر گذار در قیمت فوم سقف عبارتند از:

  • قیمت مواد اولیه قیمت مواد خام بسته شده برای تولید یونولیت های سقفی
  • هزینه خط تولید
  • دستمزد پرسنل
  • هزینه های انبار و ذخیره یونولیت ها
  • هزینه های جانبی کارخانه
  • هزینه های حمل و نقل تا محل مشتری
  • هزینه های بسته بندی

جهت خرید انواع یونولیت ساختمانی کلیک کنید.

شماره تماس:

واتساپ: 

09129723556

اینستاگرام:

 ایمیل :

Mashinsazi.tayebipoor@gmail.com

تلگرام : 

tayebipoo

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *