یونولیت ورقی

ساخت دکور با ورق یونولیتی | فروش + قیمت

ورق یونولیتی

ساخت دکور با ورق یونولیتی

ورق یونولیتی یکی از فراورده‌های پلیمری می‌باشد. این محصول از پلاستیکی به نام استایرن مونومر تولید می‌شود. و یک ماده‌ پلیمری خنثی و سفید رنگ است. این محصول از بهترین عایق‌های حرارتی و رطوبتی است که در عایق کاری ساختمان استفاده‌ی رایجی دارد. ورق پلی استایرن در ضخامت‌های مختلفی تولید می‌شود. از این عایق می‌توان هم در داخل و هم در خارج ساختمان استفاده کرد.

برای عایق کاری دیوار می‌توان با ورق پلی استایرن به صورت دو دیوار با عایق حائل و یا استفاده از ورق پلی استایرن، بر روی دیوار و سپس اجرای نما ساختمان از آن استفاده کرد. ورق‌های پلی استایرن هم در ضخامت‌های متفاوت و هم در دانسیته‌های متفاوت تولید می‌شوند. که در هنگام خرید ورق یونولیت باید بر اساس کاربرد، دانسیته و ضخامت مناسب را انتخاب کرد.

پیشنهاد مطالعه : ورق پلی استایرن | انواع ورق یونولیت | یونولیت ورقی

ساخت دکور با ورق یونولیتی یکی از روش‌ های محبوب و کارآمد برای ایجاد تزئینات زیبا و منحصر به فرد در محیط‌ های مختلف است. ورق ‌های یونولیتی یا پلی ‌استایرن منبسط شده، به دلیل ویژگی‌ های منحصر به فردی چون سبکی، قیمت مناسب، و قابلیت شکل ‌پذیری بالا، به گزینه ‌ای عالی برای ساخت چیدمان ‌های خلاقانه تبدیل شده‌اند.

این ماده چند منظوره به آسانی قابل برش، چسباندن و رنگ ‌آمیزی است. همین امر آن را به انتخابی ایده‌ آل برای هنرمندان طراحان داخلی تبدیل می‌کند. در این مقدمه، به بررسی مراحل کلیدی و نکات مهم در فرآیند ساخت دکور با ورق یونولیتی خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید.

چرا ساخت دکور با ورق یونولیتی ؟

باید در ابتدا به بررسی ویژگی ‌ها و مزایا ی این ماده بپردازیم. یونولیت، یا پلی ‌استایرن انبساطی، به دلیل داشتن خصوصیات منحصر به فرد، در سال‌ های اخیر به یک گزینه محبوب برای ساخت دکوراسیون تبدیل شده است.

یونولیت از ترکیب پلی ‌استایرن با مواد شیمیایی دیگر تولید می‌شود و عمدتا به رنگ سفید دیده می‌شود. به دلیل سبکی و مقاومت بالا در برابر ضربه، در بسته ‌بندی محصولات استفاده گسترده ‌ای دارد و همچنین در صنعت ساختمان‌سازی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

طراحان دکوراسیون داخلی همواره به دنبال استفاده از مواد جدید برای اجرای ایده‌ های خود هستند.  یونولیت به دلیل خواص ویژه ‌اش، به یکی از گزینه‌ های محبوب برای ساخت دکور با ورق یونولیتی تبدیل شده است.

پس از شکل ‌دهی یونولیت به فرم دل خواه، می ‌توان از رزین، سیمان و گچ ‌های مخصوص برای پوشش سطح آن استفاده کرد. این کار علاوه بر تقویت سازه، زیبایی آن را نیز افزایش می‌دهد. یونولیت امکان ایجاد اشکال مختلف در اندازه‌ های دلخواه را فراهم می ‌کند و از این نظر برای طراحان محدودیتی وجود ندارد.

انواع دکورهای یونولیتی

همانطور که گفتیم، یونولیت به دلیل ویژگی‌ هایی که دارد، در بسیاری از مکان ‌ها برای ساخت دکوراسیون استفاده می‌شود. این ماده به تنهایی یا با ترکیب رزین و سیمان می‌تواند به استحکام سازه ‌ها کمک کند.

خوب است بدانید یونولیت در طراحی دکوراسیون نمایشگاهی بسیار کاربرد دارد. آتلیه‌ های عکاسی کودک دکورهای متنوعی دارند که بیشتر آن ‌ها از یونولیت ساخته شده ‌اند. این ماده به دلیل قیمت مناسب، انتخابی ایده ‌آل برای دکوراسیون آتلیه ‌های عکاسی است.

همچنین در دکوراسیون داخلی خانه‌ ها و دفاتر اداری نیز از یونولیت استفاده می‌شود. در دکور مغازه‌ ها و واحد های تجاری نیز می‌توان کاربرد های متنوعی از این ماده را دید.

علاوه بر این، از این محصول در طراحی صحنه فیلم و صحنه‌ های تئاتر نیز به کار می رود.

نحوه ساخت دکور با ورق یونولیتی در مقیاس کوچک

برای ساخت دکور با یونولیت در اندازه‌ های کوچک و خانگی، می ‌توان از ابزارهای گوناگونی مانند کاتر، هویه، میله داغ، سیم برش المنت، سشوار صنعتی، چسب و وسایل اندازه‌ گیری بهره برد.

ابتدا طرح مورد نظر بر روی یونولیت منتقل شده و سپس با استفاده از این ابزارها، یونولیت به شکل‌ های مورد نظر بریده می‌شود. در مرحله بعد، یونولیت برش خورده در مکان مورد نظر نصب شده و با موادی مانند گچ، سیمان، پودر سنگ، رزین پایه آب و… پوشش داده می‌شود.

امروزه یونولیت‌ ها در اجرای ابزارهای گچ‌ بری در پروژه‌ های ساختمانی نیز استفاده می‌شوند. و دارای کاربرد های متنوعی هستند.

ساخت دکور با ورق یونولیتی در مقایس صنعتی

کاربرد های متعدد یونولیت ‌ها باعث شده‌ اند که امروزه در مقیاس ‌های صنعتی نیز تولید شوند. شرکت ‌ها و برند های تولید کننده از جمله شرکت برتر فوم طیبی، بر اساس طرح و سفارشی که دریافت می‌کنند، قالب‌ های تخصصی و منحصر به ‌فردی را تولید می‌کنند.

برای ساخت دکور با ورق یونولیتی در مقیاس صنعتی ، از تجهیزات و ابزارهای پیشرفته‌ تری نسبت به مقیاس خانگی استفاده می شود. ابتدا طرح‌ ها به صورت دیجیتالی طراحی شده و سپس توسط دستگاه‌ های برش CNC یا لیزر بر روی ورق‌ های یونولیتی پیاده‌ سازی می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه : ورق عایق پلاستوفوم

بعد از برش دقیق، قطعات یونولیتی به هم متصل شده و به شکل‌ های دلخواه در می‌آیند. سپس با استفاده از موادی مانند گچ، سیمان، پودر سنگ، رزین پایه آب و پوشش ‌های مقاوم دیگر، سطح یونولیت پوشش داده می‌شود. این دکورهای یونولیتی در مقیاس صنعتی می‌توانند در پروژه‌ های ساختمانی، نمایشگاه‌ ها، و تزئینات داخلی به کار گرفته شوند و از دوام و کیفیت بالاتری برخوردارند.

این فرآورده‌ ها از جنسی مقاوم و قابل اعتماد برای تحمل شرایط محیطی مختلف ساخته شده‌اند، بنابراین می‌توانند به عنوان یک گزینه استثنایی برای نمای داخلی و خارجی ساختمان ‌ها و فضا های تجاری باشند.

قیمت ورق یونولیتی

قیمت ورق یونولیتی یا همان ورق پلی استایرن با توجه به دانسیته و ابعاد آن‌ها متفاوت است. هرچه دانسیته بیشتر باشد (با ابعاد مساوی) قیمت ورق یونولیت نیز بیشتر است. در دانسیته‌های مساوی نیز هرچه ابعاد بیشتر باشد، قیمت یونولیت بالاتر است.  البته چون معمولا ابعاد ورق پلی استایرن ثابت است، قیمت آن را تنها دانسیته تحت تاثیر قرار می‌دهد.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت ورق یونولیتی

قیمت ورق یونولیتی تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت یونولیت عبارتند از: شرکت و برند سازنده پلی استایرن، نوع ساخت و شیوه پخت ورق پلی استایرن، ابعاد و چگالی یونولیت، نوع ورق (سقفی، دیواری، فشرده و تیرچه کرومیت) و هزینه حمل و نقل.

خرید ورق پلی استایرن

اگر قصد خرید ورق یونولیت دیواری را دارید، باید در هنگام خرید به دو مورد توجه کنید. اول این که ضخامت ورق یونولیت چقدر است و دوم این که چه دانسیته‌ای دارد. اندازه ورق های پلی استایرن دیواری به صورت پیش فرض 200 در 100 سانتی‌متر است. و تنها تفاوت آن‌ها در ضخامت آن‌ها است.

ضخامت ورق یونولیت معمولا از 1 سانتی‌متر تا 15 سانتی‌متر است. وقتی گفته می‌شود ورق یونولیت 10 سانتی، منظورشان ورق یونولیتی است که ضخامت آن 10 سانتی‌متر می‌باشد.

به جز ضخامت، در هنگام خرید ورق یونولیت باید به دانسیته آن هم دقت کرد. ورق‌های یونولیتی که در برتر فوم طیبی موجود هستند، دارای دانسیته‌های مختلف می‌باشند، که هرچه دانسیته بیشتر باشد، فشردگی فوم پلی استایرن بیشتر است و خاصیت عایق بودن آن هم قوی‌تر است.

جهت خرید انواع یونولیت کلیک کنید

قبل از خرید، بهتر است ابتدا نیاز خود را بررسی کنید و به اندازه کافی مقدار مورد نیاز را تعیین کنید. همچنین، به کیفیت و برند محصولات توجه کنید و با مشاوره کارشناسان فروشگاه، بهترین گزینه را انتخاب کنید. جهت دریافت قیمت و همچنین ارتباط مستقیم با برتر فوم طیبی میتوانید با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس:

واتساپ: 

09129723556

اینستاگرام:

 ایمیل :

Mashinsazi.tayebipoor@gmail.com

تلگرام : 

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *