فوم

فوم دیواری چیست؟

فوم دیواری

فوم دیواری چیست؟

خرید بهترین فوم سقفی و دیواری

امروزه از یونولیت های دیواری برای عایق کردن دیوار ها و استحکام بخشیدن به آنها استفاده می شود. این یونولیت ها در ضخامت و دانسیته های مختلفی ساخته می شوند. که هرکدام عملکرد خاصی دارند. در ادامه این مطلب به بررسی کامل نقاط قوت فوم دیواری و مزایای فوم دیواری می پردازیم. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

یونولیت دیواری چیست؟

با توضیحاتی که داده شد شاید از خودتان بپرسید که یونولیت دیواری چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که یونولیت های دیواری که با نام ورق پلی استایرن نیز شناخته می شوند، یک نوع فوم هستند که برای عایق کردن دیوار های ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند.

اکثر این ورق ها اگرچه در ابعاد 200 * 100 ساخته می شوند، ولی ضخامت های گوناگونی دارند. ضخامت های فوم دیواری معمولا بین 1 تا 15 سانتی متر می باشد که هرکدام عملکرد متفاوتی دارند.

یونولیت های دیواری به دلیل ساختار ویژه‌ای که دارند، علاوه برعایق بودن در برابر صوت، وزن سبکی دارند. که به معماران و مهندسان این امکان را می دهند تا بدون افزایش قابل توجه وزن کلی ساختمان، از آن‌ها استفاده کنند. علاوه بر این، یونولیت‌های دیواری علاوه بر عایقی بودن در برابر صوت، جلوی انتقال حرارت را نیز می‌گیرند و از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کنند. همچنین، این نوع یونولیت‌ها کندسوز هستند که به معنای عدم جلوگیری از شعله‌ور شدن در آتش‌سوزی است و می‌تواند جلوی انتشار سریع آتش را بگیرد.

اگر به دنبال یافتن بهترین تولید کننده فوم ورقی جهت خرید یونولیت دیواری با کیفیت عالی و عملکرد بالا هستید، به شما کارخانه برتر فوم  را پیشنهاد می کنیم.

مزایای فوم دیواری

امروزه ورق یونولیت برای بهبود مقاومت صوتی و حرارتی در دیوارهای ساختمانی استفاده می‌شود، چرا که EPS از لحاظ میزان جذب صوت هم ردیف با سایر مصالح ساختمانی (آجر-چوب – بتن) است و با توجه به اینکه وزن بسیار سبکی در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی دارد، می‌توان با افزایش ضخامت دیوارها و کف، بدون تغییر قابل توجه در وزن ساختمان در عایق کاری صوتی ساختمان‌ها از ورق یونولیت استفاده نمود، به گونه ای که در اکثر ساختمان‌ها برای جلوگیری از تبادل صوتی بین کلیه سطوح ساختمان از ورق های 5 تا 10 سانتی متری یونولیت استفاده می‌شود.

فروش یونولیت دیواری با قیمت ارزان

تولید بهترین فوم سقفی و یونولیت در برتر فوم طیبی

بررسی کامل نقاط قوت یونولیت دیواری

قبل از بررسی کامل نقاط قوت فوم دیواری، به توضیح کامل یونولیت دیواری پرداختیم.

برخی از مواردی که سبب نقاط قوت فوم دیواری شده اند، عبارتند از:

وزن سبک: یونولیت دیواری وزن کمی دارد که باعث می‌شود نصب و حمل آن آسان باشد.

انعطاف پذیری: به دلیل انعطاف بالایی که دارند، می‌توانند در انواع طرح‌ها مورد استفاده قرار بگیرند.

نصب آسان: یونولیت دیواری را می‌توان به راحتی نصب کرد و فرآیند ساخت و نصب آن سریع و آسان است.

عایق حرارتی : یونولیت دیواری به دلیل ساختار متخلخل و تخلیه ‌ی هوا، عملکرد بسیار خوبی به عنوان عایق حرارتی دارد. این مزایای فوم دیواری باعث کاهش نیاز به سیستم‌های گرمایش و سرمایش در ساختمان می‌شود و از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کند.

قابلیت تنظیم شکل: یونولیت دیواری قابلیت تنظیم شکل و اندازه دارد که این ویژگی استفاده از آن را برای پروژه‌هایی با نیازهای مختلف ساختمانی بسیار مناسب می‌کند.

مقاومت در برابر آتش، قابلیت بازیافت و … از دیگر مواردی است که سبب نقاط قوت فوم دیواری می شود.

نقاط ضعف فوم دیواری چیست؟

در ابتدا به بررسی نقاط قوت فوم دیواری و مزایای فوم دیواری پرداختیم. اکنون چند مورد از نقاط ضعف یونولیت دیواری را با هم بررسی می کنیم.

حساسیت به حرارت بالا:  بعضی از انواع فوم دیواری ممکن است در دماهای بالا نرم شوند یا تغییر شکل دهند، بنابراین استفاده در مناطق با دماهای بسیار بالا ممکن است مشکلاتی ایجاد کند.

برای استفاده در زیر زمین توصیه نمی شوند.

حساسیت به UV: برخی از فوم‌های دیواری ممکن است در برابر تابش UV حساس باشند. و در صورتی که به نور مستقیم آفتاب قرار بگیرند، تغییر رنگ یا تخریب شوند.

معمولا برای ساخت راه پله ها انتخاب مناسبی نمی باشند.

نیاز به حفظ و تعمیرات مرتب : برخی از فوم‌های دیواری نیاز به حفظ و نگهداری منظم دارند، مثلاً پوشش‌هایی که بر روی آن‌ها قرار داده می‌شوند ممکن است در طول زمان خراب شوند و نیاز به تعویض داشته باشند.

قابلیت نفوذ آب : در صورتی که فوم دیواری صحیح نصب نشده یا پوشش محافظی نداشته باشد، ممکن است آب به داخل ساختمان نفوذ کرده و آسیب‌هایی مانند پوسیدگی یا قرار گرفتن میکروب‌ها ایجاد کند.

محدودیت در طرح و اندازه:  برخی از فوم‌های دیواری قابلیت انعطاف پذیری بالا را ندارند. و بنابراین ممکن است در طرح‌ها و اندازه‌های خاصی قابل استفاده نباشند.

هزینه اولیه بالا:  در مقایسه با سایر روش‌های ساختمانی، هزینه اولیه فوم دیواری ممکن است بیشتر باشد. اما از طرف دیگر سبب کاهش هزینه‌ های عمرانی و انرژی می شود.

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی مزایای فوم دیواری و هر آن چیزی که باید درباره یونولیت دیواری بدانید، پرداختیم.

شما عزیزان می توانید جهت استعلام به روز قیمت یونولیت سقفی ، ورقی و کرومیت با کارشناسان برتر فوم طیبی در ارتباط باشید.

تنها یک تماس با شرکت برتر فوم طیبی کافیست تا از شرایط فروش ویژه ای که این کارخانه برای تمامی محصولات خود در نظر گرفته است، مطلع شوید. خرید یونولیت دیواری با قیمت مناسب به صورت مستقیم و بدون واسطه را با ما تجربه کنید.

جهت خرید انواع یونولیت کلیک کنید

قبل از خرید، بهتر است ابتدا نیاز خود را بررسی کنید و به اندازه کافی مقدار مورد نیاز را تعیین کنید. همچنین، به کیفیت و برند محصولات توجه کنید و با مشاوره کارشناسان فروشگاه، بهترین گزینه را انتخاب کنید. جهت دریافت قیمت و همچنین ارتباط مستقیم با برتر فوم طیبی میتوانید با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس:

واتساپ: 

09129723556

اینستاگرام:

 ایمیل :

Mashinsazi.tayebipoor@gmail.com

تلگرام : 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *