یونولیت, یونولیت سقفی

مقایسه سقف وافل با تیرچه یونولیت

سقف وافل

مقایسه سقف وافل با تیرچه یونولیت

امروز سقف‌ های ساختمان‌ها را از تجهیزات مختلفی تولید می‌ کنند.نیاز است افراد هنگام بنا کردن ساختمان‌ های مختلف از جمله ساختمان‌ های مسکونی، اداری، تجاری، کارگاه‌ ها، کارخانه‌ ها، سوله و…. در ابتدا با انواع سقف آشنا شوند، تا بتوانند بهترین آنها را انتخاب نمایند.

ممکن است تاکنون نام سقف وافل و سقف‌ های تیرچه یونولیت را شنیده باشید، اما از تفاوت دقیق آنها اطلاعی نداشته باشید. در این قسمت قصد داریم، به مقایسه سقف وافل با تیرچه یونولیت پرداخته و اطلاعات ضروری را در مورد آنها به شما توضیح دهیم.

معرفی سقف وافل به زبان ساده

قبل از مقایسه سقف وافل با تیرچه یونولیت نیاز است، تا مخاطبان یکسری اطلاعات کلی در مورد سقف‌ های وافل به دست بیاورند. در مورد این سقف‌ ها باید بگوییم، که در واقع نوعی سازه بتنی هستند، که به وسیله بتن‌ های مسلح ایجاد می‌ شوند و در واقع ظاهری پنجره‌ای شکل دارند.

این سقف ها ارتفاعی بین ۸ تا ۱۲ متر داشته و برای ساخت مکان‌ هایی مانند؛ ایستگاه‌ های مترو، سالن‌ ها، فرودگاه ها و برخی کارگاه‌ ها، از سازه‌ های وافل برای ایجاد سقف استفاده می‌ کنند.

سقف وافل علاوه بر داشتن ظاهری شکیل، از قیمت مناسب، کیفیت بالا و استحکام زیادی نیز برخوردار است. توصیه ما به شما این است قبل از مقایسه سقف وافل با تیرچه یونولیت، اطلاعات تکمیلی در مورد سقف‌ های وافل را کسب کرده. تا با اطمینان بیشتری سقف مناسب را برای ساختمان خود انتخاب کنید.

سقف وافل در حقیقت یک نوع سقف بتنی است که از ظاهر و زیبایی قابل توجهی برخوردار است. و می‌تواند یکی از به‌صرفه‌ترین سقف‌های ساختمانی باشد. برای اجرای این سقف از قالب‌های وافل استفاده می‌شود که قادرند وزن مرده ساختمان را به شکل قابل توجهی کاهش دهند و نمای ویژه‌ای به سطح زیرین سقف بدهند. سقف‌های وافل اولین بار در قرن ۱۹ میلادی مورد استفاده قرار گرفتند. این سقف امروزه به روش‌های یک‌طرفه و دوطرفه اجرا می‌شوند. از مهم‌ترین مزیت‌های سقف وافل می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • حذف ستون‌های متعدد در ساختمان و ایجاد دهانه‌های بزرگ و بلندتر
  • قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه
  • امنیت بیشتر در زمان اجرا
  • مقاومت و ماندگاری بالا و ظاهر شیک و زیبا
  • اجرای سریع و وزن کم

امکان استفاده مجدد از قالب‌ های آن

سقف‌های وافل در کنار مزیت‌های متعددی که دارند می‌توانند معایبی نیز داشته باشند. مهم‌ترین آن‌ها نیاز به بتن باکیفیت برای اجرای تیرچه‌های متعامد، مقاومت کم در برابر صوت، مقاومت کم در برابر حرارت و برودت، داشتن قالب‌های انحصاری و جدا کردن سخت قالب‌ها، قیمت بالای قالب‌ها، نیاز به تخصص و مهارت بالا برای اجرا، امکان آسیب‌دیدگی در صورت عبور تأسیسات از سقف، عدم استفاده در سطوح شیب‌دار و… هستند.

معرفی سقف تیرچه یونولیت

در حوزه بررسی و مقایسه سقف وافل با تیرچه یونولیت بهتر است یکسری اطلاعات مهم نیز در مورد سقف‌ های تیرچه یونولیت به دست بیاورید. این سقف‌ ها را از ترکیب تیرچه به همراه بلوک سبک سیمانی یا سفالی ایجاد می‌ کنند. ترکیب این مصالح به همراه یونولیت باعث می‌ شود سقف مورد نظر دارای استحکام زیاد و وزن سبکی باشد.

در حال حاضر بیشتر مهندسان، سقف‌ های تیرچه یونولیت را جزء بهترین سقف‌ های ساختمانی معرفی کرده و در مبحث مقایسه سقف وافل با تیرچه یونولیت عنوان می‌ کنند، که این سقف‌ها می‌ توانند، به عنوان یک سقف مناسب شناخته شده، که عایق صوتی و حرارتی خوبی بوده و ایمنی زیادی نیز دارد.

سقف تیرچه یونولیت، اجزا، مزایا و معایب

سقف تیرچه یونولیت نیز نوعی از سقف‌های ساختمانی بوده که ترکیبی از تیرچه و بلوک‌های یونولیتی می‌باشد. این سقف همانند سقف‌های وافل از مزیت‌ها، قابلیت‌ها و کاربردهای متعددی برخوردار است. از جمله مهم‌ترین اجزای این سقف‌ها می‌توان به تیرها، تیرچه‌ها، فوم سقفی، خاموت، ژوئن، اتکا و آرماتورهای حرارتی اشاره کرد. از مهم‌ترین مزیت‌های این سقف می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • کاهش مصرف فولاد در ساختمان‌سازی و قالب‌بندی
  • مقاومت بالا در برابر حریق تا حداکثر ۲۰ دقیقه
  • جایگزین مناسب بلوک یونولیتی به جای بتن کششی
  • کاهش وزن سقف و افزایش امنیت در زمان زلزله
  • سرعت نصب بالا و اجرای راحت
  • صرفه‌جویی در مصالح ساختمانی مانند بتن و تیرچه و…

این سقف نیز در کنار تمامی مزیت‌هایی که دارد می‌تواند معایبی نیز داشته باشد که مهم‌ترین آن‌ها شامل خروج مواد سمی از یونولیت، مقاومت کمتر در برابر نیروهای برشی، محدودیت در دهانه‌های بیشتر از ۸ متر، احتمال ترک خوردن گچ روی سقف، نیاز به استفاده از شمع و جک برای اجرای سقف، عدم امکان اجرای سقف‌های منحنی و… هستند.

تفاوت‌ های سقف وافل با تیرچه یونولیت

در این قسمت اقدام به ارائه مقایسه سقف وافل با تیرچه یونولیت کرده و تفاوت‌ های این دو سقف را جهت انتخاب بهتر، برای شما توضیح می‌ دهیم:

1. ایمنی

معمولاً ایمنی در برابر زلزله و آتش سوزی در سقف‌ های وافل نسبت به سقف‌ های تیرچه یونولیت بیشتر است و همین موضوع سبب پیشگیری، از ایجاد مشکلات و خسارات مالی و جانی می‌ شود.

2. قیمت

در مورد مقایسه سقف وافل با تیرچه یونولیت از لحاظ قیمت باید بگوییم، در اغلب مواقع جهت ایجاد دهانه‌ های بزرگ در سقف، سقف های وافل به صورت اقتصادی قیمت کمتری داشته و با نرخ کمتری می‌ توان آن ها را اجرا کرد.

3. ماندگاری

معمولاً ماندگاری سقف‌ های وافل نسبت به تیرچه یونولیت بیشتر است. گاهی مواقع سقف های تیرچه ای پس از چند سال نازک شده و ممکن است لبه تیرچه‌ ها دچار ترک خوردگی شوند. با این حال سقف‌ های وافل ماندگاری بیشتری داشته و می‌ توان، تا بیش از چند دهه از آن ها استفاده کرد.

4. وزن

برای ساختمان‌ های چند طبقه و آپارتمان‌ های بزرگ که نیاز است از تجهیزات سبک‌ تر استفاده شود، معمولاً تیرچه یونولیت بهتر است. این نوع سقف وزن سبکی داشته و به عنوان یک عایق رطوبتی و حرارتی مناسب نیز شناخته می‌ شوند.

همچنین از ورود و خروج سر و صدا تا مقدار زیادی جلوگیری می‌ کنند. به همین دلیل معمولاً امروزه در ساختمان‌ های بزرگ با متراژ زیاد یا طبقه‌ های زیاد، تیرچه یونولیت بهتر است.

به طور کلی در مقایسه سقف وافل با تیرچه یونولیت در مورد وزن، افراد ترجیح می‌ دهند، از تیرچه یونولیت استفاده کنند.

سخن پایانی

در این مقاله برای شما اقدام به مقایسه سقف وافل با تیرچه یونولیت کردیم و گفتیم هر کدام از آنها می‌ تواند مزایا یا معایب خاص خود را داشته باشد. با این حال امروزه استفاده از یونولیت در صنعت ساختمان سازی افزایش قابل توجهی یافته است.

اگر می‌ خواهید بهترین و با کیفیت‌ترین مدل‌ های یونولیت ساختمانی را خریداری کنید، می‌ توانید محصول مورد نظر خود را از گروه تولیدی و صنعتی برتر فوم طیبی سفارش دهید.

مجموعه ما انواع یونولیت‌ ها را با ضخامت و ابعاد مختلف و با قیمتی باورنکردنی در اختیار شما قرار می‌ دهد. کافیست، در ابتدا از طریق راه‌ های ارتباطی ذکر شده، با کارشناسان ما صحبت کرده و سپس با خیال راحت محصول مورد نظر خود را از هر کجای ایران سفارش دهید.

جهت خرید انواع یونولیت کلیک کنید

قبل از خرید، بهتر است ابتدا نیاز خود را بررسی کنید و به اندازه کافی مقدار مورد نیاز را تعیین کنید. همچنین، به کیفیت و برند محصولات توجه کنید و با مشاوره کارشناسان فروشگاه، بهترین گزینه را انتخاب کنید. جهت دریافت قیمت و همچنین ارتباط مستقیم با برتر فوم طیبی میتوانید با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس:

واتساپ: 

09129723556

اینستاگرام:

 ایمیل :

Mashinsazi.tayebipoor@gmail.com

تلگرام : 

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *