پلاستوفوم

قیمت پلاستوفوم سقفی

قیمت پلاستوفوم سقفی

قیمت پلاستوفوم سقفی

کاربرد پلاستوفوم سقفی در صنعت ساختمان

پلاستوفوم یونولیت EPS در صنعت ساختمان با توجه به مزایای بسیاری که دارد به عنوان فوم تیرچه و همچنین به عنوان جداساز مابین وال پست و ستون ساختمان استفاده می شود. در گذشته از انواع بلوک سقفی سفالی و همچنین بلوک سیمانی و بلوک AAC مابین تیرچه ساختمان استفاده می کردند. و به همین علت به آن سقف تیرچه بلوک گفته می شد.

امروزه و با توجه به بحث سبک سازی ساختمان و همچنین صرفه اقتصادی قیمت پلاستوفوم سقفی در مقایسه با انواع دیگر بلوک سقفی و روش های قالب بندی سقف کاملاً توجیه پذیر است. از انواع پلاستوفوم سقفی و پلی استایرن منبسط شده یا EPS به جای انواع بلوک سقفی سفالی یا سیمانی استفاده می شود. از یونولیت سقفی EPS معمولاً در فضای میانی تیرچه خرپایی و یا تیرچه کرومیت استفاده می شود.

قیمت پلاستوفوم سقفی

فضای مابین تیرچه خرپایی 50 سانتیمتر است. و فضای مابین تیرچه کرومیت 67 سانتیمتر است. که با توجه به این فاصله استاندارد پلاستوفوم یونولیت ساختمانی نیز در دو عرض متفاوت 50 سانتیمتری مخصوص تیرچه خرپایی و همچنین عرض 67 مخصوص تیرچه کرومیت تولید می شود.

پیش از خرید پلاستوفوم سقفی باید به این مطلب توجه کرد. که در زمان سفارش گذاری برای خرید باید عرض پلاستوفوم یونولیت مطابق با نوع تیرچه ساختمانی خریداری شود. معمولاً فوم سقفی EPS در طول 2 متر تولید و به فروش می رسد. اما در برخی از موارد برای سقف تیرچه کرومیت و به منظور سادگی در حمل از فوم کرومیت یک متری و به عرض 67 سانتیمتر استفاده می شود.

همچنین از نظر ارتفاع تیرچه، ضخامت یونولیت سقفی کرومیت در دو ارتفاع مختلف 25 سانتیمتری و 20 سانتیمتری تولید می شود. البته با توجه به ارتفاع متوسط تیرچه بتنی و یا فلزی در ایران، معمولاً پلاستوفوم سقفی 25 سانتیمتری کاربرد بیشتری در صنعت ساختمان ایران دارد. قیمت پلاستوفوم سقفی با ارتفاع 25 سانتی به دلیل اینکه وزن بیشتری در مقایسه با پلاستوفوم 20 سانتی دارد اندکی گرانتر است. زیرا در اکثر مواقع ارتفاع تیرچه بیشتر از 25 سانتیمتر است.

یکی از نکاتی که مهندسین اجرا و پیمانکاران ساختمان باید در نظر بگیرند این است. که با توجه به اجرای انواع آرماتور حرارتی بر روی تیرچه و همچنین 5 سانتیمتر فضای مابین کاور بتن و میلگرد یابد ارتفاع فوم سقفی اندکی از ارتفاع تیرچه کمتر باشد. تا اتصال مابین بتن و میلگرد تیرچه و میلگرد حرارتی به درستی انجام شود. به این منظور توصیه می شود که پیش از خرید یونولیت سقفی EPS نسبت به مشاوره با افراد متخصص اقدام شود.

پلاستوفوم سقفی ساختمانی

مشخصات فنی پلاستوفوم سقفی استاندارد

قیمت پلاستوفوم سقفی با توجه به مواد اولیه ای که در آن به کار می رود و همچنین وزن هر قطعه از آن متغیر است. اما این مطلب را باید در نظر داشت که فوم تولید شده هر قیمتی که داشته باشد. باید استاندارد لازم برای مصارف ساختمانی را داشته باشد. مطابق با ضوابط استاندارد ملی ایران پلاستوفوم تولیدی باید شرایط و مشخصات فنی زیر را دارا باشد.

1- خواص حرارتی عایق پلاستوفوم :

به دلیل ساختار سلولی بسته پلاستوفوم یونولیت که 98 درصد آن از هوا تشکیل شده است رسانایی حرارتی بسیار پایینی دارد. این هوای محبوس شده در داخل سلول ها یک رسانای حرارتی بسیار ضعیف است. و از این رو فوم را با خواص عایق حرارتی عالی خود فراهم می کند. رسانایی حرارتی فوم پلی استایرن منبسط شده با چگالی 20 کیلوگرم بر متر مکعب 0.035 – 0.037 W / (m·K) در 10 درجه سانتیگراد است.

با توجه به خاصیت عایق بودن پلاستوفوم استاندارد از این رو استفاده از آن به منجر به عایق کاری حرارتی ساختمان شد که این مسئله در دراز مدت منجر به کاهش هزینه های گرمایشی و سرمایشی در ساختمان خواهد شد. قیمت پلاستوفوم سقفی

2- مشخصات استاندارد پلاستوفوم :

مطابق با استاندارد ASTM C578 برای عایق حرارتی پلاستوفوم سقفی EPS سلولی سفت و سخت به خواص فیزیکی و ویژگی های عملکرد فوم  و یونولیت در رابطه با عایق حرارتی در کاربردهای ساختمانی می پردازد. همچنین استاندارد ملی ایران نیز در این مورد استاندارد لازم را ارائه داده است که در صنعت ساختمان ایران لازم اجرا است.

3- استحکام مکانیکی پلاستوفوم :

تولید انعطاف‌پذیر پلاستوفوم یونولیت باعث می‌شود EPS از نظر استحکام همه‌کاره باشد. که می‌توان آن را متناسب با کاربرد خاص تنظیم کرد. EPS با مقاومت فشاری بالا برای کاربردهای باربر سنگین استفاده می شود، در حالی که برای تشکیل فضای خالی می توان از EPS با مقاومت فشاری کمتر استفاده کرد. به طور کلی، ویژگی‌های استحکام با تراکم افزایش می‌یابد. با این حال، ویژگی‌های بالشتکی بسته‌بندی فوم EPS تحت تاثیر هندسه قطعه قالب‌گیری شده و به میزان کمتری، اندازه مهره و شرایط پردازش و همچنین چگالی قرار می‌گیرد.

4- پایداری ابعادی پلاستوفوم :

یونولیت EPS پایداری ابعادی استثنایی را ارائه می دهد که تقریباً در طیف وسیعی از عوامل محیطی تحت تأثیر قرار نمی گیرد. حداکثر تغییر ابعاد فوم EPS کمتر از 2 درصد است که EPS را مطابق با روش تست ASTM D2126 قرار می دهد. لازم به ذکر است که قیمت یونولیت سقفی یا قیمت پلاستوفوم سقفی به مواد اولیه به کار رفته در آن بستگی دارد. و در شرایطی که برخی تولیدکنندگان با قیمت پایین تر اقدام به فروش می کنند. پایداری ابعادی پلاستوفوم سقفی کاهش پیدا می کند. که این در افزایش هزینه بتن ریزی و همچنین افزایش قیمت تمام شده ساخت موثر است.

5- خواص الکتریکی پلاستوفوم :

قدرت دی الکتریک EPS تقریباً 2KV/mm  است. ثابت دی الکتریک آن در محدوده فرکانس 100-400 مگاهرتز و در چگالی ناخالص 20-40 کیلوگرم بر متر مکعب اندازه گیری شده بین 1.02-1.04 قرار دارد. پلاستوفوم سقفی EPS قالب‌گیری شده را می‌توان با عوامل ضد الکتریسیته ساکن برای مطابقت با صنعت الکترونیک و مشخصات بسته‌بندی نظامی بهبود بخشید. قیمت پلاستوفوم سقفی

6- جذب آب پلاستوفوم :

پلاستوفوم یونولیت پلی استایرن رطوبت گیر نیست حتی زمانی که در آب غوطه ور می شود. فقط مقدار کمی آب جذب می کند. از آنجایی که دیواره های سلولی ضد آب هستند، آب فقط می تواند از طریق کانال های کوچک بین دانه های ذوب شده. به فوم نفوذ کند که البته در مقابل حجم آن مقدار بسیار کمی است.

7- مقاومت شیمیایی پلاستوفوم :

آب و محلول های آبی نمک و قلیا بر پلی استایرن منبسط شده تأثیر نمی گذارد. با این حال پلاستوفوم سقفی EPS  به راحتی توسط حلال های آلی مورد حمله قرار می گیرد.

8- مقاومت در برابر هوا پلاستوفوم :

پلاستوفوم یونولیت استاندارد باید در مجاورت هوا و در برابر پیری مقاوم باشد. با این حال، قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید و اشعه ماوراء بنفش منجر به زرد شدن سطح می شود. که با تردی جزئی لایه بالایی همراه است. زرد شدن هیچ اهمیتی برای استحکام مکانیکی عایق ندارد. زیرا عمق نفوذ کم است.

این مسئله در زمان بتن ریزی سقف و یا زمانی که از یونولیت پلاستوفوم به عنوان عایق لرزه ای مابین وال پست و ستون در دیوارچینی استفاده می شود حائز اهمیت است. در صورتی که پلاستوفوم در نور مستقیم خورشید قرار بگیرد خاصیت الاستیسیته خود را دست می دهد. در شرایط انبار کردن پلاستوفوم در کارگاه باید به این نکته دقت زیادی شود.

9- مقاومت در برابر آتش پلاستوفوم :

پلاستوفوم یونولیت EPS قابل اشتعال است. اما در صورت افزودن اصلاح با مواد بازدارنده شعله به طور قابل توجه ای اشتعال پذیری کف و گسترش شعله را به حداقل می رساند. البته باید در نظر داشت که افزودن مواد غیر مشتعل باعث افزایش قیمت پلاستوفوم سقفی می شود. که در ساختمان های ایران الزام به استفاده از یونولیت کند سوز است. قیمت پلاستوفوم سقفی

فوم سقفی

جهت دریافت قیمت فوم سقفی و همچنین ارتباط مستقیم با برتر فوم طیبی با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس:

واتساپ: 

09129723556

اینستاگرام:

 ایمیل :
تلگرام : 
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *