یونولیت

انواع یونولیت ساختمانی | کاربرهای آن + خرید

انواع یونولیت ساختمانی

همان‌طور که می‌دانید یونولیت ماده‌ای با وزن کم و معمولا سفید رنگ است و بیش‌تر کاربرد این محصول در بسته‌بندی‌ها و عایق‌کاری‌های ساختمان می‌باشد. در واقع یونولیت، فوم یا ورق‌های سقفی امروزه جز مصالح ضروری ساختمان محسوب می‌شوند؛ چرا که این پلیمر عایق رطوبت، صدا و گرما بوده که در قسمت‌های مختلفی از ساختمان به کار گرفته می‌شود. به‌خصوص در مناطق مرطوب و با آب‌وهوای همیشه بارانی استفاده از انواع یونولیت می‌تواند یک نکته مثبت در مورد پیکربندی یک ساختمان باشد. ما در این مقاله کاربرد انواع یونولیت ساختمانی را بررسی کرده و به کاربرد هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم.

انواع یونولیت ساختمانی

یونولیت فشرده :

یونولیت فشرده یا همان High Density (HD) یونولیت، نوعی از فوم ساختمانی است که دارای چگالی بالاتری نسبت به یونولیت معمولی است. این نوع یونولیت با استفاده از فناوری خاصی تولید می‌شود که باعث می‌شود چگالی آن به حدود 200 کیلوگرم بر متر مکعب برسد.

از ویژگی‌های یونولیت فشرده می‌توان به مقاومت بالا در برابر فشار، عایق حرارتی و صوتی بالا، مقاومت در برابر رطوبت و آب، مقاومت در برابر حریق و همچنین سبک و قابل حمل بودن آن اشاره کرد.

به دلیل ویژگی‌های بالای یونولیت فشرده، از آن در پروژه‌های ساختمانی مختلف استفاده می‌شود، از جمله عایق کردن دیوارها، سقف و کف ساختمان‌ها، عایق کردن لوله‌ها و تجهیزات صنعتی، ساخت بلوک‌های ساختمانی و…

یونولیت سقفی :

یونولیت سقفی، نوعی از عایق حرارتی و صوتی است که برای ساخت سقف‌های ساختمان‌ها استفاده می‌شود. این نوع یونولیت با استفاده از فناوری خاصی تولید می‌شود که باعث می‌شود چگالی آن به حدود 200 کیلوگرم بر متر مکعب برسد.

از ویژگی‌های یونولیت سقفی می‌توان به مقاومت بالا در برابر فشار، عایق حرارتی و صوتی بالا، مقاومت در برابر رطوبت و آب، مقاومت در برابر حریق و همچنین سبک و قابل حمل بودن آن اشاره کرد.

با استفاده از یونولیت سقفی، می‌توان هزینه‌های ساخت سقف را کاهش داد و همچنین از نظر انرژی، صرفه‌جویی کرد. همچنین، این نوع یونولیت به دلیل ویژگی‌های حرارتی و صوتی بالای خود، بهبود کیفیت زندگی در داخل ساختمان را فراهم می‌کند.

 یونولیت تیرچه کرومیت :

یونولیت تیرچه کرومیت یک نوع یونولیت است که با استفاده از موادی مانند تیرچه و کرومیت تولید می‌شود. این نوع یونولیت علاوه بر ویژگی‌های عایق حرارتی و صوتی، دارای مقاومت بالا در برابر آتش، رطوبت و خوردگی است.

تیرچه در این نوع یونولیت به عنوان یک ماده سخت و مقاوم در برابر ضربه و فشار استفاده می‌شود. همچنین، کرومیت به عنوان یک ماده شیمیایی با خاصیت مقاومت در برابر حرارت و خوردگی، در تقویت و افزایش مقاومت یونولیت تیرچه کرومیت نقش دارد.

از ویژگی‌های دیگر یونولیت تیرچه کرومیت می‌توان به مقاومت در برابر رطوبت، عدم جذب آب، قابلیت شکل‌دهی و سازگاری با انواع ساختمان‌ها اشاره کرد. همچنین، این نوع یونولیت به دلیل ویژگی‌های حرارتی و صوتی بالای خود، بهبود کیفیت زندگی در داخل ساختمان را فراهم می‌کند.

یونولیت دیواری :

یونولیت دیواری یک نوع مصالح ساختمانی است که از فوم پلی‌اتیلن و یا فوم پلی‌یورتان تولید می‌شود. این ماده دارای ویژگی عایق حرارتی و صوتی بالاست و به راحتی قابل شکل‌دهی و برش‌خوردن است.

یونولیت دیواری در ساختمان‌های داخلی و خارجی به عنوان عایق حرارتی و صوتی استفاده می‌شود. همچنین، این نوع یونولیت به دلیل وزن سبک خود، سهولت در نصب و حمل و نقل دارد.

از مزایای یونولیت دیواری می‌توان به کاهش هزینه‌های گرمایش و سرمایش ساختمان، جلوگیری از تشکیل رطوبت در دیوارها، کاهش نویز و صدا، و کاهش مصرف انرژی اشاره کرد. همچنین، یونولیت دیواری به دلیل عدم جذب آب، مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی، و عدم تغییر شکل در برابر تغییرات دمایی، دارای عمر طولانی است.

مزایای انواع یونولیت ساختمانی :

1- عایق حرارتی: یونولیت دارای خواص عایق حرارتی بسیار بالاست و در نتیجه، می‌تواند به کاهش هزینه‌های گرمایش و سرمایش ساختمان کمک کند.

2- عایق صوتی: یونولیت دارای خواص عایق صوتی بسیار بالاست و می‌تواند به کاهش نویز و صدا در ساختمان کمک کند.

3- سبک و قابل شکل‌دهی: یونولیت دارای وزن سبک است و به راحتی قابل شکل‌دهی و برش‌خوردن است. این مزیت باعث می‌شود که نصب و حمل و نقل آن بسیار آسان باشد.

4- مقاومت در برابر رطوبت: یونولیت دارای خواص ضدرطوبت است و به راحتی از تشکیل رطوبت در دیوارها جلوگیری می‌کند.

5- مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی: یونولیت دارای مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی است و به همین دلیل دارای عمر طولانی است.

6- کاهش مصرف انرژی: با استفاده از یونولیت به عنوان عایق حرارتی و صوتی در ساختمان، مصرف انرژی کاهش می‌یابد و در نتیجه، هزینه‌های انرژی نیز کاهش می‌یابد.

یونولیت ساختمانی

کاربردهای کلی انواع یونولیت ساختمانی :

1- عایق حرارتی: یونولیت به عنوان یک عایق حرارتی در ساختمان‌ها و سیستم‌های حرارتی استفاده می‌شود. این ماده می‌تواند به کاهش هزینه‌های گرمایش و سرمایش ساختمان کمک کند.

2- عایق صوتی: یونولیت به عنوان یک عایق صوتی در ساختمان‌ها و سیستم‌های صوتی استفاده می‌شود. این ماده می‌تواند به کاهش نویز و صدا در ساختمان کمک کند.

3- بسته‌بندی: یونولیت به عنوان یک ماده بسته‌بندی برای حفظ کالاهای حساس و شکننده مانند لوازم الکترونیکی، لوازم آرایشی و بهداشتی، تجهیزات پزشکی و غیره استفاده می‌شود.

4- ساخت قطعات خودرو: یونولیت به عنوان یک ماده ساخت قطعات خودرو مانند داخلی درب‌ها، پنجره‌ها، سقف‌ها و غیره استفاده می‌شود.

5- ساخت محصولات صنعتی: یونولیت به عنوان یک ماده در ساخت محصولات صنعتی مانند کارتن، جعبه، تخته فشرده و غیره استفاده می‌شود.

6- ساخت ابزارهای ورزشی: یونولیت به عنوان یک ماده در ساخت ابزارهای ورزشی مانند تخته‌های اسکیت، تخته‌های سرعت و غیره استفاده می‌شود.

جهت دریافت قیمت انواع یونولیت ساختمانی و همچنین ارتباط مستقیم بابرتر فوم طیبی میتوانید با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس:

واتساپ: 

09129723556

اینستاگرام:

 ایمیل :

Mashinsazi.tayebipoor@gmail.com

تلگرام : 

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *