یونولیت کرومیت

یونولیت کرومیت نسوز چیست ؟ | کاربردهای آن + خرید

یونولیت کرومیت نسوز

یونولیت کرومیت نسوز چیست؟

یونولیت کرومیت نسوز که با نام های پلاستوفوم و فوم پلی استایرن هم نزد مهندسان شناخته می شود. در اصل یک محصول پتروشیمی سفید رنگ است. که با دانه های ریز برق مانند به هم چسبیده به عمل می آید. سبکی و هزینه پایین تر این یونولیت های سقفی نسبت به بلوک های سیمانی و سنگی موجب شده تا اغلب سازنده های ساختمان این بلوک ها را به الباقی بلوک های موجود در بازار ترجیح دهند.

این فراورده شیمیایی به دلیل فرمولاسیون به خصوصی که دارد. در حرارت بالا و مجاورت با آتش واکنشی به غیر از مشتعل شدن دارد. که همین مسئله مورد توجه سازنده ها قرار گرفته است. پلی استایرن که ماده اصلی تشکیل دهنده این یونولیت ها می باشد. در دمای بالا تر از 100 درجه با سرعت کم با کاهش حجم مواجه خواهد شد. و در نهایت ذوب می شود که این مسئله می تواند تاثیر به سزایی برای افزایش ایمنی ساختمانی داشته باشد.

ویژگی های یونولیت :

  • یونولیت به دلیل سبک بود. و وزن کم تاثیر زیادی در مقاومت سازه دارد.
  • عایق در برابر حرارت و صدا که در نتیجه باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود.
  • بالا بودن سرعت ساخت و نصب آن.
  • صرفه جویی در هزینه ها
  • استفاده هر چه کمتر از قالب بندی ها و کاهش استفاده از تیرچه.
  • جا به جایی و حمل و نقل آسان.
  • در زمان زلزله  تخریب آن باعث پرتاب دیگر مصالح نمی شود.
  • در زمان آتش سوزی شعله ور نمی شود و دود نمی کند.

وزن یونولیت کرومیت نسوز :

یونولیت کرومیت نسوز سبک ترین فراورده ای است که می توان به عنوان قالب بتن ریزی از آن استفاده کرد. اما اینکه وزن دقیق این یونولیت ها چقدر می باشد. موردی است که در این بخش قصد بررسی آن را داریم:

وزن استاندارد یونولیت کرومیت نسوز به ازای هر متر مکعب 12 کیلوگرم می باشد. گرچه این محصول در وزن های دیگری هم از سوی تولید کنندگان دیگر در سطح کشور تولید می شود.

هر واحد از یونولیت های کرومیت نسوز در صورت دارا بودن دانسیته کمتر از 12 فقط 2 کیلوگرم خواهد بود.

آیا عایق سازی پلاستوفوم ها باعث می شود که یونولیت نسوز شود؟

به طور کلی نمی توان گفت که می توان 100 درصد باعث نسوز شدن یونولیت ها شد. در مواقعی که حرارت شعله ها بالا باشند امکان انتقال حرارت وجود خواهد داشت. استفاده از EnoCoat ها می توانند باعث کند سوزی و خاصیت ضد احتراقی شود. اما شاید لازم باشد که یونولیت ها را با مصالحی همچون چوب ها مقایسه نمود. انتقال حرارت به تحمل مواد در برابر حرارت و دمای خارج دارد. در صورتی که از یونولیت ها به همراه EnoCoat ها با ضخامت مناسبی استفاده شود می تواند تحمل بیشتری در برابر شعله های آتش داشته باشد. علاوه بر شعله های آتش ، گازهای سمی را می تواند به خوبی کنترل و عایق سازی نماید.

یونولیت های معمولی در هنگام آتش سوزی :

بسیار مشاهده شده که یونولیت ها در مواقع آتش سوزی رفتاری شبیه به چوب ، کاغذ و هیدروکربن ها دارند. پلاستوفوم ها هنگامی که در برابر دمای بالاتر از 100 درجه قرار می گیرند شروع به ذوب شدن می کنند. اما سوختن یونولیت ها به مقدار اکسیژن در محیط بستگی دارند. یونولیت ها در شرایط خاصی آتش می گیرند و در صورتی که از عایق بندی مناسب در ساختمان استفاده نشده باشد می تواند باعث پخش شدن آتش بر روی سطح یونولیت ها شود.

استفاده از چگالی بالاتر در یونولیت ها می تواند باعث افزایش ایمنی فوم ها در برابر آتش شوند. از طرفی دیگر پلاستوفوم ها در مواقعی که دچار حریق می شوند از خود گازهایی همچون مونوکسید کربن و هیدروژن می نمایند. این گازها سمی می باشند اما باید توجه داشت که گازهای منتشر شده بسیار کمتر از مصالحی همچون چوب ها می باشند. سازه های چوبی در هنگام آتش سوزی براحتی شعله ور می شوند و در کوتاه ترین زمان ممکن تبدیل به خاکستر می شوند.

قیمت یونولیت کرومیت نسوز :

یونولیت سقفی نسوز با توجه به چگالی و تراکم، وزن و اندازه  و همچنین کند سوز و یا نسوز بودن آن دسته بندی و در انواع گوناگونی قرار می گیرد. با توجه به اینکه این مواد در اغلب سازه ها مورد استفاده است، قیمت آن از جمله موارد  پر اهمیت برای خریداران و ساختمان سازان است.

نکات کلیدی و مهم برای خرید یونولیت کرومیت نسوز :

قبل از خرید یونولیت باید به نکاتی دقت بکنیم تا در طول مسیر خرید و رفع نیاز خود دچار مشکلاتی نشویم. این نکات کلیدی شامل:

  • شرکت و برند تولید کننده یونولیت کرومیت نسوز
  • میزان مقاومت یونولیت کرومیت نسوز در برابر رطوبت و آب
  • قیمت بلوک و ورق یونولیت کرومیت نسوز
  • میزان ضریب عایق بودن یونولیت در برابر صدا
  • میزان مقاومت یونولیت در برابر آتش
  • ضخامت و ابعاد یونولیت
  • فروشگاه هایی که در زمینه فروش یونولیت فعالیت دارند.

خرید یونولیت کرومیت نسوز :

برای خرید یونولیت کرومیت نسوز ، می‌توانید با ما در ارتباط باشید. قبل از خرید، بهتر است ابتدا نیاز خود را بررسی کنید و به اندازه کافی مقدار مورد نیاز را تعیین کنید. همچنین، به کیفیت و برند محصولات توجه کنید و با مشاوره کارشناسان فروشگاه، بهترین گزینه را انتخاب کنید. جهت دریافت قیمت و همچنین ارتباط مستقیم بابرتر فوم طیبی میتوانید با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس:

واتساپ: 

09129723556

اینستاگرام:

 ایمیل :

Mashinsazi.tayebipoor@gmail.com

تلگرام : 

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *