پلاستوفوم

بلوک پلاستوفوم در ساختمان سازی چه کاربردی دارد ؟

بلوک پلاستوفوم

بلوک پلاستوفوم

بلوک پلاستوفوم وزن بسیار پایینی دارد. و همین امر می تواند به سبک سازی سازه تا ۲۰۰ کیلوگرم کمک کند.

استفاده از بلوک پلاستوفوم می تواند تا اندازه زیادی در بالا بردن مقاومت ساختمان نیز کمک کند. از آن جایی که امکان عبور تاسیسات از داخل بلوک های پلاستوفومی وجود دارد، می تواند به کاهش ضخامت کف طبقات کمک کند.

بلوک پلاستوفوم که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند. از دوام بالایی برخوردار بوده و باعث بالا بردن مقاومت ساختمان در برابر زلزله می شود.

استفاده از این متریال در ساختمان سازی می تواند تا ۲۰ درصد در مصرف میلگرد و آهن آلات صرفه جویی به عمل آورد.

هم چنین به کارگیری آن ها می تواند باعث صرفه جویی در مصرف تیرچه های بتنی که در سقف مورد استفاده قرار می گیرند نیز شود.

از دیگر ویژگی های بارز پلاستوفوم ها که آن را به متریالی مناسب در ساختمان سازی تبدیل کرده است. همان طور که در نکات بالاتر توضیح دادیم خاصیت عایق بودن آن ها در برابر صدا، حرارت و رطوبت می باشد.

مشخصات بلوک پلاستوفوم

بلوک های پلاستوفوم «پلی استایرن» مدت هاست که به دلیل سبکی و کم هزینه بودن برای ساختمان سازی در کشور مورد استقبال انبوه سازان و بساز بفروش ها قرارگرفته است.

وزن هر قطعه بلوک سیمانی که در ساختمان سازی به کار می رود، ۱۵ کیلوگرم است، درحالی که وزن این بلوک ها بسیار ناچیز است و تا اندازه بسیار زیادی موجب پایین آوردن وزن ساختمان می شود.

از این متریال به عنوان عایق صوتی، حرارتی و رطوبتی در ساختمان نیز استفاده می شود. استفاده از این متریال به عنوان حرارتی، هم می تواند در داخل ساختمان و هم در بیرون آن صورت گیرد.

از جمله کاربردهای عایق پلی استایرن را می توان به:

  • عایق کاری دیوارهای دو جداره
  • عایق بندی سقف های شیبدار و مسطح
  • عایق کاری نمای بیرونی ساختمان
  • عایق کاری نمای داخلی ساختمان
  • عایق کاری سقف و کف ساختمان
  • در سردخانه ها و روف گاردن ها اشاره کرد.

یکی از کاربردهای جدید پلی استایرن استفاده از آن ها در ساخت ساندویچ پانل می باشد. آن چه که در ساخت ساندویچ پانل ها مورد استفاده قرار می گیرد، پلی یورتان می باشد.

اگرچه خاصیت عایق پلی استایرن به اندازه پلی اورتان نیست، اما زمانی که در بین دو لایه ورق قرار گیرد. می تواند از خاصیت عایق خوبی برخوردار شود.

پیشنهاد مطالعه :  بلوک سقفی پلاستوفوم

بلوک پلاستوفوم در ساختمان سازی

به کارگیری بلوک های پلاستوفوم در ساختمان سازی باعث کاهش هزینه قالب بندی سقف می شود. استفاده از این متریال نخاله ساختمانی به همراه ندارد که خود نقطه مثبتی در استفاده از این متریال می باشد.

از دیگر نکات بارزی که در استفاده از پلاستوفوم در ساختمان سازی می توان به آن اشاره کرد. صرفه جویی در مصرف بتن تا میزان ۱۵ درصد می باشد. این ماده در برابر نفوذ حشرات و جانوران موذی نیز از خود مقاومت نشان می دهند.

با وجود پوشش نسوزی که زیر و روی پلاستوفوم را محصور کرده است. در صورت آتش سوزی در ساختمان، تنها تا ۲۰ دقیقه تاب مقاومت در برابر حرارت را دارند.

تنها اشکال این مواد، کمی مقاومت در برابر حرارت و شعله وری آن ها است. در ایران نه تنها این نوع از مصالح ساختمانی بلکه تعداد بی شماری از مصالح ساختمانی مورداستفاده قرار می گیرد. که از استانداردهای اجباری برخوردار نیستند. و همچنان در ساختمان سازی به کار می روند.

مواد اولیه تولید پلاستوفوم ساختمانی متفاوت از یونولیت است. که در یخچال یا بسته بندی وسایل خانگی استفاده می شود. بدین معنی که پلاستوفوم یا یونولیت ساختمانی کند سوزند و دارای مواد سمی خطرناک نیستند. متأسفانه بسیاری از تولیدکنندگان غیراستاندارد این نکته مهم را رعایت نمی کنند.

بلوک عایق پلاستوفوم

استفاده از بلوک های عایق پلاستوفوم می تواند تا اندازه زیادی در بالا بردن مقاومت ساختمان نیز کمک کند. از آن جایی که امکان عبور تاسیسات از داخل بلوک های پلاستوفومی وجود دارد، می تواند به کاهش ضخامت کف طبقات کمک کند.

و همچنین بلوک های عایق پلاستوفوم که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند. از دوام بالایی برخوردار بوده و باعث بالا بردن مقاومت ساختمان در برابر زلزله می شود.

و استفاده از این متریال در ساختمان سازی می تواند تا ۲۰ درصد در مصرف میلگرد و آهن آلات صرفه جویی به عمل آورد. هم چنین به کارگیری آن ها می تواند باعث صرفه جویی در مصرف تیرچه های بتنی که در سقف مورد استفاده قرار می گیرند نیز شود.

خرید یونولیت سقفی برتر فوم طیبی

سخن پایانی

این را هم بدانید که به کارگیری بلوک های عایق پلاستوفوم در ساختمان سازی باعث کاهش هزینه قالب بندی سقف می شود. استفاده از این متریال، نخاله ساختمانی به همراه ندارد که خود نقطه مثبتی در استفاده از این متریال می باشد.

از دیگر نکات بارزی که در استفاده از پلاستوفوم ها می توان به آن اشاره کرد، صرفه جویی در مصرف بتن تا میزان ۱۵ درصد می باشد. این ماده در برابر نفوذ حشرات و جانوران موذی نیز از خود مقاومت نشان می دهند.

خرید بلوک پلاستوفوم از برتر فوم طیبی

برای دریافت قیمت و خرید بلوک پلاستوفوم ، می‌توانید با ما در ارتباط باشید. قبل از خرید، بهتر است ابتدا نیاز خود را بررسی کنید و به اندازه کافی مقدار مورد نیاز را تعیین کنید. همچنین، به کیفیت و برند محصولات توجه کنید و با مشاوره کارشناسان فروشگاه، بهترین گزینه را انتخاب کنید. جهت دریافت قیمت و همچنین ارتباط مستقیم با برتر فوم طیبی میتوانید با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس:

واتساپ: 

09129723556

اینستاگرام:

 ایمیل :

Mashinsazi.tayebipoor@gmail.com

تلگرام : 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *