یونولیت تیرچه کرومیت

سقف تیرچه یونولیتی چیست؟ | کاربرد + اهمیت

سقف تیرچه یونولیت

سقف تیرچه یونولیت چیست؟

یونولیت‌ ها را می‌ توانیم، از جمله پرکاربردترین محصولات در صنایع ساختمان سازی معرفی کنیم، که استفاده از آنها نقش مهمی در تامین امنیت و مقاوم مقاوم سازی ساختمان‌ ها دارد.

امروز از یونولیت‌ ها علاوه بر استفاده در صنایع مختلف در صنایع ساختمان سازی نیز استفاده می‌ شود. و این سازه‌ های سبک و کاربردی بیشترین نقش را در مقاوم سازی سقف‌ ها بر عهده دارند.

با پیشرفت علم و تکنولوژی سقف تیرچه یونولیت جایگزین سقف‌ های قدیمی و سنگین وزن شده است. و می‌ تواند به خوبی تناسب بین وزن ساختمان و سازه‌ های دیگر را برقرار کند. در ادامه این قسمت توضیحات بیشتری در مورد سقف تیرچه یونولیت در اختیار شما قرار می‌ دهیم.

معرفی سقف های تیرچه یونولیت

اگر بخواهیم سقف‌ تیرچه یونولیت را به زبان ساده برای شما معرفی کنیم باید بگوییم، که این سقف‌ ها ترکیبی از تیرچه، بلوک سیمانی، بلوک سفالی و یونولیت‌ های سبک وزن هستند.

به دلیل اینکه بیشتر مصالح ساختمانی تحمل نیروهای کششی را ندارند، در نتیجه برای کاهش بار مرده ساختمان و پیشگیری از تحمیل نیروهای اضافه و ایجاد خسارات مختلف، از مصالح سبک وزن مانند یونولیت به جای تیرچه‌ های بتنی سنگین استفاده می‌ کنند.

یونولیت ها علاوه بر داشتن وزن سبک، از کیفیت ساخت بسیار بالایی نیز برخوردار بوده و فشردگی زیادی دارند. به همین دلیل امروزه در بیشتر کشورهای پیشرفته و همچنین کشور ایران استفاده از آنها افزایش قابل توجهی یافته است.

یونولیت کرومیت

اهمیت استفاده از سقف تیرچه یونولیت چیست؟

پس از اختراع و تولید انواع یونولیت کسی فکر نمی‌کرد، که این محصولات یک روز جزء مهم‌ ترین مصالح ساختمان سازی شوند. استفاده از انواع یونولیت اهمیت ویژه‌ای در ایجاد سقف‌ های ساختمانی دارد.

این تجهیزات وزن بسیار سبکی داشته و در نتیجه از ایجاد وزن زیاد روی ساختمان جلوگیری می‌ کنند. علاوه بر این، حمل و نقل راحتی داشته و برای جابجایی آنها نیاز به استفاده از نیروی زیاد یا استفاده از ماشین‌ های باری بزرگ نیست.

در حال حاضر بیشتر مهندسین و متخصصان ترجیح می‌ دهند برای ساختمان‌ ها و آپارتمان‌ های بزرگ و چند طبقه از یونولیت استفاده کنند. پس بهتر است اهمیت استفاده از سقف تیرچه یونولیت را در نظر گرفته و استفاده از این محصولات را در ساختمان سازی در اولویت قرار دهید.

مهم‌ترین ویژگی‌ های سقف تیرچه یونولیت کدام است؟

قبل از به کار بردن سقف تیرچه یونولیت و استفاده از انواع یونولیت‌ های ساختمانی بهتر است در ابتدا با ویژگی‌ های این محصولات کاربردی آشنا شوید. مهم‌ترین خصوصیات و ویژگی‌ های یونولیت در ساختمان سازی عبارت است از:

  • استفاده از آنها نقش مهم و موثری در صرفه‌ جویی از تیرچه و بتن دارد.
  • سرعت نصب بالایی داشته و اجرای آن نسبت به بتن‌ های سیمانی راحت‌تر است.
  • به دلیل داشتن حمل و نقل و جابجایی آسان‌تر نقش مهمی در صرفه جویی هزینه‌ ها دارد.
  • وزن سقف را کمتر کرده و این موضوع باعث می‌ شود، تا هنگام ایجاد زلزله خطرات ناشی از ریزش سقف و افزایش تلفات به حداقل برسد.
  • نقش مهمی در پیشگیری از نفوذ سرما و گرما داشته و به عنوان یک عایق صدا و رطوبت شناخته می‌ شود.
  • در برابر آتش سوزی مقاومت فراوانی داشته و هنگام آتش سوزی دود نمی‌کند.
  • می‌ توان از آن به جای بتن‌ های کششی استفاده کرد، که این موضوع سبب صرفه‌ جویی هزینه‌ ها می‌ شود.
  •  نکات مهمی که هنگام خرید و نصب سقف تیرچه یونولیت باید در نظر داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه : یونولیت مخصوص تیرچه کرومیت چیست ؟ | کاربردهای آن + خرید

یکسری نکات مهم و حیاتی در مورد سقف تیرچه یونولیت و خرید و نصب آنها وجود دارد که در ادامه آنها را به شما معرفی می‌ کنیم:

  • یونولیت‌ هایی که برای استفاده در سقف سازی استفاده می‌ شوند باید دارای ضخامت خاص و استانداردی باشند. پس هنگام خرید حتماً ضخامت آنها را در نظر بگیرید.
  • برای پیشگیری از ایجاد مشکلات مختلف مانند خرید یونولیت بی‌ کیفیت و تقلبی بهتر است یک فروشنده شناخته شده و با اصالت را برای خرید انتخاب کنید.
  • قبل از خرید و سفارش با کارشناسان فروش یا افراد متخصص صحبت کرده، تا بتوانید حجم و اندازه یونولیت را در حد نیاز خریداری کرده و پس از سفارش با کمبود یونولیت مواجه نشوید.
  • قبل از خرید این محصولات به خوبی در مورد سقف تیرچه یونولیت تحقیق کرده، تا با اطمینان بیشتری این محصولات را تهیه نمایید.
  • نکات مهمی که هنگام خرید و نصب سقف تیرچه یونولیت باید در نظر داشته باشید.

اجزای سقف تیرچه یونولیت

برخی از اجزای سقف تیرچه یونولیت که شما باید به خوبی با آنها آشنایی داشته باشید عبارت است از :

تیرها :

یکی از مهمترین بخش‌های سقف های تیرچه یونولیت تیرها می باشد. دلیل استفاده کردن از تیرها در این مورد از سقف ها قرار دادن تکیه گاهی مناسب برای تیرچه های ساختمانی می باشد. تیرها از جمله بخش های سقف های یونولیتی هستند که می ‌توانند به صورت بتنی و فولادی طراحی شوند. بار سقف ساختمان با استفاده از گیره ها به ستون منتقل می ‌شود.

در واقع شما باید به خوبی بدانید که اسکلت سازه با استفاده از تیرها طراحی می گردد. و اگر آنها به درستی در کنار یکدیگر قرار نگیرند اسکلت ساختمان شکل منسجم به دست نمی آورد.

تیرچه ها :

همانطور که از نام تیرچه ها مشخص است شما باید بدانید که از تیرها اندازه کوچکتری دارند. به طور کلی نقش تیرهای فرعی را این نمونه تیرچه ها بر عهده دارند. فاصله ‌های معینی برای قرار دادن تیرچه ها باید در نظر بگیرید و بین آنها یونولیت قرار دهید. توجه داشته باشید که فاصله استاندارد بین تیرچه ها اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر هر یک از تیرچه ها در فاصله مشخص شده قرار نگیرند امکان دارد که ساختار خوبی به دست نیاورند.

یونولیت های سقفی :

یونولیت های سقفی یکی دیگر از المان های مهم در سقف تیرچه یونولیت به شمار می رود. این مواد در اصل باید بین تیرچه ها قرار بگیرند و به عبارتی به عنوان یکی از مهمترین مواد پرکننده در سقف ‌های تیرچه یونولیت کاربرد مناسبی از خود نشان می دهند. در واقع شما باید به خوبی بدانید که یکی از اصلی ترین و مهمترین بخش های تشکیل دهنده سقف های تیرچه یونولیت این نمونه از یونولیت ها هستند.

ژوئن :

میله هایی هایی که عرضی می باشند و به صورت عمود بر هم روی تیرچه ها اجرا می ‌گردند ژوئن نام دارند. از جمله مهمترین بخش‌ های سقف های تیرچه یونولیت میلگردهای ژوئن هستند که انسجام بیشتری در سقف را به وجود می ‌آورند. اگر توجه کرده باشید در قسمت کف و سقف برخی از ساختمان ها امکان دارد که لرزش به وجود بیاید. اگر شما ژوئن ها را در سقف های ساختمانی به کار ببرید می توانید از لرزش ساختمان جلوگیری کنید.

توجه داشته باشید که برای جلوگیری کردن از لرزش ساختمان باید ژوئن ها را در جای مناسبی قرار دهید. در غیر این صورت ممکن است که آنها کاربرد مناسبی از خود نشان ندهند و بعد از مدتی به طور کلی ساختار اصلی شان را از دست بدهند.

خاموت :

استفاده کردن از خاموت در سقف تیرچه یونولیت برای پیوستگی و تقویت بسیاری از اتصالات تیر به ستون در سازه هایی که بتونی هستند مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع شما باید به خوبی بدانید که یکی از مهمترین بخش ‌های سقف های تیرچه یونولیت استفاده از خاموت می باشد. خاموت ها دارای بخش های متنوعی هستند. و باید به نحو استاندارد و اصولی درون ساختمان به کار بروند.

آرماتورهای حرارتی :

آرماتور های حرارتی مانند ژوئن باید به طور عمود بر روی تیرچه ها و همچنین به صورت مساوی قرار داده شوند. آماتورهای حرارتی از جمله تجهیزاتی به شمار می‌ روند که در سقف های تیرچه یونولیت نقش مهمی بر عهده دارند.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد سقف تیرچه یونولیت برای شما صحبت کردیم. اگر می‌ خواهید بهترین و باکیفیت‌ ترین نوع یونولیت را برای صنایع ساختمان سازی سفارش دهید، می‌ توانید محصول مورد نظر را از گروه تولیدی برتر فوم طیبی خریداری نمایید.

مجموعه ما یکی از معتبرترین تولید کنندگان در زمینه ساخت و عرضه انواع یونولیت‌ های سقفی است و محصولی مستحکم، ماندگار و ارزان را در اختیار شما قرار می‌ دهد.

جهت خرید انواع یونولیت کلیک کنید

شماره تماس:

واتساپ: 

09129723556

اینستاگرام:

 ایمیل :

Mashinsazi.tayebipoor@gmail.com

تلگرام : 

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *